Прес-центр

ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ + ПРОЗОРІСТЬ = ЕФЕКТИВНІСТЬ

05 вересня 2011

Ринок зовнішньої реклами України перейшов на якісно новий рівень свого розвитку. Провідні оператори, рекламні агенції та рекламодавці об’єдналися в Індустріальний Комітет Зовнішньої Реклами (ІКЗР) і прийняли єдину систему моніторингу та оцінки ефективності зовнішньої реклами.

Фактично на сьогодні лише ринок телевізійної і ринок зовнішньої реклами змогли створити такі важливі інструменти свого розвитку, як індустріальні комітети, і досягти домовленостей основних суб’єктів ринку про вироблення єдиної системи вимірювання та оцінки ефективності рекламних повідомлень.
Метою Комітету є «сприяння розвитку ринку зовнішньої реклами в Україні шляхом створення збалансованої системи моніторингу та досліджень аудиторії зовнішньої реклами».
Про завдання Комітету – виконавчий директор ІКЗР Андрій Руденко: «Головним завданням комітету є налагодження діалогу між покупцями та продавцями зовнішньої реклами, організація всебічних досліджень ринку і стандартизація даних. Ринок давно потребує конструктивного діалогу між усіма учасниками. Основою такого діалогу можуть і мають стати професійні дослідження, результатам яких довіряли б усі учасники ринку. І дуже важливо, що сьогодні ми такий інструмент – маємо».
Переможцями тендера серед компаній-дослідників зовнішньої реклами, проведеного ІКЗР навесні цього року, стали компанії «Комунікаційний альянс України» (моніторинг) та Doors Consulting (дослідження).
Компанія «Комунікаційний альянс України» протягом багатьох років є оператором моніторингу телебачення, преси і зовнішньої реклами в Україні.
Компанія Doors Consulting має відмінну репутацію і використовує в своїй роботі дослідницькі технології російської компанії «Еспар-аналітик», які довели свою надійність та ефективність.
Сергій Смоляр, директор Doors Consulting, так прокоментував ситуацію: «Моя професійна думка: ринок зовнішньої реклами в Україні вкрай недооцінений. Сьогодні його річний обсяг ледве перевищує $150 млн. При цьому, якщо порівняти його з ринками країн зі схожою економічною ситуацією, але таких, що вже давно мають чіткішу і прозорішу систему оцінки ефективності, то обсяг ринку має бути більшим щонайменше втричі. Природно, що ми як «вимірювальники» не впливаємо на ринок безпосередньо, але ми здійснюємо стратегічний вплив на його розвиток. І це позитивний вплив, який неминуче призведе до зростання і розвитку ринку – передусім за рахунок підвищення довіри до нього з боку рекламодавців».
Створення ІКЗР і визначення єдиної системи моніторингу та оцінки ефективності – це великий крок у бік світових стандартів роботи в рекламній індустрії, що позитивно позначиться на роботі не лише з українськими рекламодавцями, але й з міжнародними і транснаціональними торговими марками.
«Умови тендера на проведення досліджень ринку зовнішньої реклами розроблялися на основі критеріїв, висунутих найбільшими рекламодавцями і рекламними агенціями. Таким чином, на сьогодні Індустріальний комітет готовий надати дослідницькі і аналітичні продукти європейського рівня. І, що немалозначно, дані повністю відповідають стандартам рекламного ринку в цілому, що дозволить рекламодавцям здійснювати ефективне медіапланування, спираючись на уніфіковані показники», – стверджує Юрій Чаруха, голова Індустріального комітету.
З початком роботи ІКЗР ринок зовнішньої реклами виходить на нову, вищу орбіту. Донедавна консервативна і закрита галузь сьогодні демонструє приклад іноваційного зростання. І це відзначають всі учасники ринку.
«Щоб прийняти єдину систему вимірювань, наша індустрія мала пройти дуже великий і складний шлях. Але це було неминучою позитивною дією. Я впевнений, що лише підвищення прозорості і консолідація інтересів усіх учасників ринку дасть той необхідний поштовх до його розвитку, про який ми мріяли у дев’яностих, який готували у двотисячних і до якого нарешті прийшли. Зовнішня реклама – серйозний і ресурсомісткий вид бізнесу. І, як кожний серйозний бізнес, вона потребує професійного і системного підходу до нього», – говорить Вадим Фрунзе, один із фундаторів ринку зовнішньої реклами в Україні і керівник одного з найбільших національних операторів ринку.
Офіційна презентація Індустріального комітету відбудеться у вересні – на початку нового ділового сезону, повідомляє виконком ІКЗР.
До комітету ввійшли рекламні групи і агенції: GroupM, Publicis Groupe Ukraine, Група АДВ Україна, Media Systems, Optimum Media Ukraine, Master Ad, а також оператори зовнішньої реклами BigBoard, Perekhid Outdoor, Prime Group, РТМ-Україна, Луверс, Gallery та інші.