ZenithOptimedia прогнозує, що наступного року світовий рекламний ринок зросте на 4,7% і складе 579 млрд. доларів США.
Зростання буде відчутнішим, ніж поточного року, адже у 2016 році на нас чекають літня Олімпіада, вибори президента США та Чемпіонат Європи з футболу. Загалом же позитивна тенденція до стабільного зростання на 4-5% тримається вже п’ятий рік поспіль і, очевидно, триватиме і в наступні кілька років.
Світ, Східна Європа, Україна
Сьогодні неможливо розбити світові регіони на групи за темпами розвитку їх рекламних ринків. Близький Схід і Північна Африка взагалі не показуватимуть зростання впродовж наступних трьох років, «Швидкісна Азія» зростатиме на 8,4% щороку, а решта ринків більш-менш рівномірно додаватимуть від 2,2% до 5% на рік. Загалом між 2015 і 2018 роками рекламний ринок має зрости на 77 млрд. доларів, з цих грошей 26% принесуть США, які й надалі залишатимуться найбільшим ринком із величезним відривом. 24% нових рекламних грошей з’явиться завдяки Китаю.
Регіон Східної Європи і Центральної Азії швидко оговтався після падіння 2009 року і вже у 2013 показував зростання на 11,4%. Однак конфлікт на Сході України, санкції Заходу проти Росії і навпаки, торгівельна залежність Білорусі від Росії, плюс знецінення гривні і рубля призвели до істотного падіння рекламних ринків цих країн. Ми прогнозуємо, що в доларовому еквіваленті український ринок скоротиться на 44,5% цього року, але пам’ятаймо, що на обчислення величезною мірою вплинуло стрімке падіння національної валюти наприкінці 2014 – початку 2015 рр. Білоруський ринок скорочується на 17,2%. А прогноз щодо російського ринку ми покращили з часу останнього дослідження – у 2015 році він зменшиться «лише» на 10,6% (у вересні ми прогнозували падіння на 14,1%).
Вплив цих країн на регіон буде таким: поточного року рекламні ринки Східної Європи й Центральної Азії втрачають 7,5%, наступного року почнеться повільне зростання (1%), у 2017 ми очікуємо +6,8%, а у 2018 – цілих 7,4%.
Мобільна реклама та інші медіа
71% - саме такий стрибок показує реклама на мобільних пристроях за результатами 2015 року. Наступні три роки також будуть карколомними, із зростанням в середньому на 32% на рік. Водночас реклама на настільних комп’ютерах додаватиме лише 1% щороку.
У абсолютних цифрах мобільна реклама цього року досягне 50 млрд. доларів США, що складе 31,5% від рекламного бюджету інтернету та 9,2% всього світового рекламного «пирога». У 2018 році ми прогнозуємо, що мобільна реклама досягне 114 млрд. доларів і пережене рекламу на настільних комп’ютерах, отримуючи 18,4% всіх світових рекламних надходжень.
За останні 10 років реклама в Інтернеті зросла з 6% від усіх рекламних витрат до 29%. Частка ж реклами в друкованих виданнях, навпаки, скоротилася за цей же час із 29% до 13%. Ця тенденція буде актуальною і в наступні кілька років. Але є важливе зауваження – ці числа стосуються реклами саме в друкованих версіях, а надходження від вебсайтів чи мобільних додатків, які належать тим же видавцям, ми враховуємо в інтернет-рекламі. Іншими словами, розподіл бюджетів між медіа не є однозначним показником для оцінки успішності видавців періодики, які володіють і твердими, і онлайн-версіями видань.
Щодо найбільшого на сьогодні медіа за рекламними надходженнями, тобто телебачення, ми очікуємо, що воно поступиться першим місцем інтернету у 2018 році. З іншого боку, ми спостерігаємо певну конвергенцію ТБ із інтернетом. Наприклад, якщо об’єднати рекламу на телебаченні та відео рекламу в інтернеті в єдиний аудіовізуальний блок, то така категорія зараз має частку 48,4% від усіх рекламних витрат у світі.