Зовнішня реклама відіграє важливу роль у формуванні громадської думки. Об'єкти Оut-of-Нome несуть в собі короткий посил, який добре запам'ятовується і міцно засідає в свідомості людей. Сьогодні, як ніколи, важливо скористатися цим інструментом розумно і з користю.
Будь-яке медіа - це посередник не тільки між комерційними структурами і споживачем, а й між окремо взятими свідомими громадянами. В переломний для країни період українська зовнішня реклама стала платформою для вираження громадянської позиції, розширивши її первісну функцію тільки як рекламоносія.
У грудні-січні агентство зовнішньої реклами Master AD виявило ініціативу і допомогло організувати рекламну кампанію нової редакції гімну на сіті-лайтах, транспорті, в під'їздах житлових будинків, на відеобордах в 15 містах України.
В історії незалежної України вже були спроби змінити текст гімну. У 2003 році деякі корективи в текст були внесені на законодавчому рівні. Сьогодні мільйони українців заново (а хто і вперше) усвідомили себе громадянами своєї країни. За ці чотири місяці ми заспівали гімн більше разів, ніж за все життя, і стали замислюватися над сенсом, який передає наша головна пісня.
Лайф-коуч Ганна Валенса запропонувала, а потім внесла свої правки в слова українського гімну. Варіант Ганни можна прочитати тут.
Взявши за основу текст Чубинського, який відображає національний дух та історичну правду про боротьбу українського народу за свободу, Ганна змінила в ньому акценти так, щоб він змушував людей думати в руслі прагнення до перемоги і рішучості боротися. Ритм і рими залишилися колишніми, таким чином новий текст легко лягає на всім нам знайому мелодію Вербицького.
Міркування та правки тексту гімну - це лише особиста думка окремо взятого свідомого громадянина. Їх головна мета - створення позитивного образу майбутнього, привернути увагу людей до обмірковування і створення такого важливого національного символу, як гімн. Донести такий посил стало можливим завдяки однодумцям з сектора зовнішньої реклами.
«Свій обов'язок ми бачимо в тому, щоб допомагати людям бути почутими і мати можливість висловлювати різні точки зору. Чітку громадянську позицію ми змогли висловити в рамках професійних можливостей, підтримавши країну в складний час. Хоча подібне розміщення і викликало переполох в донецькій мерії », - розповідає Світлана Степанюк, медіа директор Master AD.
Тоді, в період тотальної заборони на розміщення всього українського, необхідну мужність виявили і небайдужі люди з компаній-операторів зовнішньої реклами, які підтримали кампанію нового тексту гімну.
Недавно стартувала друга хвиля розміщення у великих містах - Києві, Харкові, Донецьку та інших. Існує також спеціальна сторінка в Facebook, де кожен може висловлювати свої погляди.
Даючи поштовх для суспільної дискусії на значущі теми, реклама виконує три важливі функції: соціальну (досягнення суспільно корисних цілей), ідеологічну (становлення і формування світогляду людини) і освітню (питання актуальності нинішнього тексту нашого гімну вимагає знань мови, історії, основ психолінгвістики).
Коли канал комунікації стає рупором, виразником творчих ідей для громадянського суспільства, він набуває змістовності. Для зовнішньої реклами підтримка нової редакції гімну України - це перший етап цілої серії ініціатив, спрямованих на вираження і поширення різних громадянських позицій.