Прес-центр

ІКЗР підбиває підсумки першого року своєї роботи

07 жовтня 2011

5 жовтня в готелі «Дніпро» відбулася конференція Індустріального комітету зовнішньої реклами (ІКЗР).
На конференції були присутні близько 60 представників компаній-операторів зовнішньої реклами України, великих рекламних агенцій, рекламодавців і провідних ЗМІ.
Головною темою заходу став звіт про перший рік роботи ІКЗР і презентація планів на рік наступний.
Примітно, що ця конференція поєднала в собі дві важливі події – стала першою офіційною презентацією ІКЗР широкому загалу і, одночасно з цим, підсумковою конференцією першого року роботи Комітету.
Презентацією перших підсумків роботи компанії-члени ІКЗР продемонстрували, що основним принципом Комітету є не лише відкритість і публічність його роботи, але й спрямованість на реальні дії, а не «декларації про наміри».
Другим важливим моментом є той факт, що ІКЗР – це другий галузевий комітет в українській рекламній галузі (після Індустріального телекомітету), якому вдалося стати реально дієвою системою колективного формування ринкових правил роботи. При цьому в своїй галузі – outdoor media – ІКЗР є першим таким проектом у країнах СНД.
Відкриваючи конференцію, голова ІКЗР, директор компанії BigBoard Юрій ЧАРУХА розповів про цілі і завдання Комітету, результати роботи за перший рік, а також поділився планами на майбутнє. На його думку, необхідність створення органу, який би регулював діяльність ринку зовнішньої реклами, наспіла давно. «Ані рекламодавці, ані оператори не бажають більше працювати «з навіяння» – необхідні єдині правила роботи і чіткі критерії ефективності вкладених в рекламу коштів. У 2010 році був створений Індустріальний комітет. На сьогодні ми вже маємо перші результати його роботи – затверджено єдину методологію дослідження ринку, на основі тендера обрано компанії, які ці дослідження будуть проводити».
Також від імені операторів ініціативу створення Індустріального комітету підтримав генеральний директор групи компаній "РТМ-Україна" Олег НЕВЕЛЬЧУК. Він детально зупинився на необхідності впровадження системи стандартів у галузі, розповів про причини нещодавнього падіння рентабельності бізнесу зовнішньої реклами і підкреслив ту безумовну користь, яку отримають всі українські outdoor-оператори від діяльності ІКЗР. «Нам усім потрібно докласти зусиль для того, щоб повернути зовнішній рекламі статус високоефективного і незамінного каналу комунікації, відновити довіру до зовнішньої реклами з боку клієнтів. Завдяки роботі ІКЗР у нас з’явилося чітке розуміння завдань, які необхідно вирішити для досягнення цієї мети. Ми маємо інструмент. Ми маємо все, треба лише не впустити час», –  підкреслив Олег Невельчук.
З позицією рекламних агенцій учасників конференції ознайомили Олександр Барановський, виконавчий віце-президент Групи АДВ Україна з медіасервису, та Олександр Гороховський, СЕО Aegis Media/GMG. У своїх виступах вони розповіли про важливість участі в роботі ІКЗР усіх гравців ринку – операторів, агенцій і рекламодавців.
Олександр БАРАНОВСЬКИЙ підкреслив, що «дослідження ІКЗР важливі для всіх гравців ринку – і операторів, і агенцій, і клієнтів, оскільки дають кожній зі сторін ефективний інструментарій для досягнення їхніх цілей».
«Для агенцій очевидно, що нові вимірювання підвищать довіру клієнтів до зовнішньої реклами і дозволять самим агенціям набагато ефективніше використовувати цей канал для досягнення маркетингових завдань клієнтів. При цьому оператори, які не беруть участі в дослідженнях ринку, мають розуміти, що агенціям буде зручніше працювати з тими операторами, яких включено в дослідження», - сказав Олександр Барановський, закликавши всіх українських операторів приєднуватися до діяльності ІКЗР і спільними зусиллями розвивати ринок зовнішньої реклами.
Олександр ГОРОХОВСЬКИЙ особливо відзначив, що «ІКЗР, створений операторами ринку разом із рекламними агенціями, дозволить ухвалювати виважені і, найголовніше, збалансовані рішення на користь усіх учасників рекламного процесу. А це, в свою чергу, допоможе зовнішній рекламі розвиватися більш високими темпами. При цьому єдина, визнана усім ринком система вимірювання ефективності зовнішньої реклами підвищить передусім довіру рекламодавців до рішень, які рекламні агенції їм пропонують».
Нагадаємо, що переможцями тендера на проведення досліджень зовнішньої реклами стали компанії «Комунікаційний альянс України» (моніторинг) і Doors Consulting (дослідження).
Компанія «Комунікаційний альянс України» протягом багатьох років є оператором моніторингу телебачення, преси і зовнішньої реклами в Україні.
Компанія Doors Consulting має відмінну репутацію і використовує в своїй роботі дослідницькі технології російської компанії «Еспар-аналітик», які довели свою надійність та ефективність.
Директор Doors Consulting Сергій СМОЛЯР, коментуючи ситуацію, відзначив: «Моя професійна думка: ринок зовнішньої реклами в Україні вкрай недооцінений. Сьогодні його річний обсяг ледве перевищує $150 млн. При цьому, якщо порівняти його з ринками країн зі схожою економічною ситуацією, але таких, що вже давно мають чіткішу і прозорішу систему оцінки ефективності, то обсяг ринку має бути більшим щонайменше втричі. Природно, що ми як «вимірювальники» не впливаємо на ринок напряму, але ми здійснюємо стратегічний вплив на його розвиток. І це позитивний вплив, який неминуче призведе до зростання і розвитку ринку – передусім за рахунок підвищення довіри до нього з боку рекламодавців».
Окремий блок виступів конференції було присвячено ознайомленню з подробицями і особливостями досліджень, за допомогою яких сьогодні вимірюється ефективність української зовнішньої реклами. Андрій Луцків, керівник компанії «Комунікаційний альянс України», та Сергій Смоляр розповіли присутнім про деталі та особливості системи моніторингу і вимірювань, яка стала сьогодні основним ринковим інструментом в українській outdoor-рекламі.
Завершив офіційну частину конференції Андрій РУДЕНКО, виконавчий директор ІКЗР, який підбив підсумки першого року діяльності Комітету: «Рік був дуже непростим. Це був рік нашого старту. Але нам вдалося найголовніше – ми змогли знайти спільні точки дотику, побудувати діалог між рекламодавцями, операторами і агенціями. Ми підготували і провели відкритий та публічний тендер, визначили найефективнішу методику досліджень і її оператора. І найважливіше – ми зробили великий крок у напрямку публічного і відкритого ринку з єдиними правилами гри для всіх його учасників».

Позитивну роль змін, що відбулися на ринку, особливо відзначив і Артем БІДЕНКО, керівник Асоціації зовнішньої реклами України. При цьому він підкреслив той факт, що зовнішня реклама продемонструвала не лише розум, але й мудрість, здатність вчитися на своїх нещодавніх недоглядах: «Перша хвиля економічної кризи була для нашого ринку раптовою, ми не встигли підготуватися. І в результаті отримали серйозне падіння показників. Але до другої хвилі ми готові набагато краще, і Індустріальний комітет є флагманом еволюційних реформ. Робота в межах ІКЗР говорить сьогодні багато про що: про впорядкування ринку, про введення стандартів, про оптимізацію відносин з клієнтами. Впевнений, створення ІКЗР вже сьогодні змінює весь медійний ринок України».
Продовжив його думку Андрій НІКІТІЧ, керівник агенції Master Ad Україна: «Втішно бачити, як те, що лише пару років тому було винятком, сьогодні стає правилом та нормою. І це не тільки тішить, але й змушує нас активніше рухатися вперед. Так, ми були одними з перших, хто почав впроваджувати міжнародні методики роботи з зовнішньою рекламою. Але зараз, коли це стає ринковою практикою, треба робити новий крок у майбутнє: формувати і впроваджувати наступне покоління технологій роботи - онлайн і автоматизовані системи бронювання, працювати над підвищенням ефективності ROI наших клієнтів, і багато іншого».
Вадим ФРУНЗЕ, керівник групи компаній «Прайм груп», так прокоментував перший рік роботи ІКЗР: «Ми зробили важливий крок – продемонстрували всьому рекламному ринку, що здатні відмовитися від миттєвої метушні і побачити загальну перспективу. Ми знайшли спільну мову та збіг наших інтересів. Але цей перший крок буде успішним лише в тому разі, якщо ми зробимо наступний – почнемо системну роботу над стратегією розвитку ринку. Тоді ми досягнемо головної мети: перетворимо українську зовнішню рекламу на повноцінне outdoor media – невід’ємну та важливу частину міжнародного рекламного ринку».
Перша конференція Індустріального комітету зовнішньої реклами завершилася. Але її завершення стало початком нового етапу роботи – щоденної і системної праці зі створення та впровадження єдиних галузевих стандартів, формування відкритих і прозорих ринкових правил, поглиблення використання сучасних технологій…
І важливою в цій роботі є консолідація сил прогресивних, орієнтованих на успіх учасників ринку. Дванадцять провідних компаній-засновників ІКЗР єдині в своєму зверненні до інших: «Ми почали. Приєднуйтеся!»