Індустріального комітету зовнішньої реклами України (ІКЗР) «Про вплив змін в Концепції розвитку зовнішньої реклами в Києві на столичний ринок реклами»
КЛЮЧОВІ ЗМІНИ:
1. ФОРМАТНІ ЗОНИ.
Збережено принцип поділу міста на зони з обмеженнями по форматам, збережено кількість зон - 5.
- 0-а, заборонена: практично не змінилася, додані деякі площі і ділянки вулиць. На можливості розміщення вплив мінімальний.
- 1-а - сіті-формат: збільшена в 5 разів, розширена практично до кордонів попередньої 2-ї зони.
- 2-а - до 8 кв. м: кордони зміщені далі від центру пропорційно розширенню 1-ї зони. Знакові вулиці: Набережне шосе, вул. О. Теліги, Чоколівський бульвар, проспект Валерія Лобановського, бульвар Дружби Народів.
- 3-я - до 32 кв. м: 80% території міста
- 4-а - понад 36 кв. м: змінилася мало, залишені Окружна дорога і в'їзні магістралі. Знакові вулиці - проспект М.Бажана, проспект С. Бандери, Столичне шосе.
НАСЛІДКИ ДЛЯ УЧАСНИКІВ РИНКУ:
- Зберігається можливість розміщення на наземних конструкціях практично у всіх районах міста.
- Значні розміри зон в поєднанні з ефектом зональної моноформатності (див. нижче) роблять обов'язковим використання в охватних програмах всіх 3 форматів рекламних носіїв.
2. ВІДСТАНІ МІЖ КОНСТРУКЦІЯМИ
Збережений принцип мінімальної відстані між конструкціями, але принципово змінився спосіб його застосування. Якщо раніше регламентувалися відстані між однотипними конструкціями уздовж одного боку вулиці, то тепер навколо кожної конструкції вводиться охоронна зона у вигляді кола певного радіуса. Такі охоронні зони не повинні перетинатися в усіх випадках: для різних форматів, на різних сторонах вулиці, на перпендикулярних вулицях і т. п.
При цьому власне мінімальні відстані змінилися неістотно: для щитів 3х6 м збереглася вимога 100 м, для скролів збільшилася з 50 до 70 м, для сіті-лайтів зменшилася з 50 до 40 м.
НАСЛІДКИ ДЛЯ УЧАСНИКІВ РИНКУ:
- Фактично, в місті введено обмеження кількості рекламних конструкцій: на кожній вулиці не може бути розмішено конструкцій більше, ніж теоретично поміщається кіл певного радіуса; максимально можлива кількість інвентарю для різних вулиць становить від 30 до 70% від числа нині розташованих конструкцій.
- Повністю виключається клатерність.
- Виникає ефект моноформатності: зростання мінімальної відстані від зони до зони (40/70/100/150 м) йде повільніше, ніж зростання максимальної дозволеної рекламної площі (2,16 / 8/32/75 кв. м), - що в умовах скорочення кількості конструкцій змушуватиме операторів розміщувати в кожній зоні максимально можливий формат. Для 2-ї зони це напевно стане правилом; для 3-ї можлива комбінація формату 4х8 (максимально дозволеного) для всіх основних магістралей міста і формату 3х6 - для вулиць з меншим трафіком.
3. ДОЗВОЛЕНІ ТИПИ КОНСТРУКЦІЙ
Перераховано всі теоретично можливі способи зовнішньої реклами та описані відповідні дозволені типи конструкцій і способи їх установки.
Для основного типу - рекламного щита - зняті невиправдані обмеження на різні формати, конструктивні рішення і т. п. Залишені тільки обмеження максимальної площі рекламного поля: 8, 32, 75 кв. м відповідно до форматних зон.
Знято поділ типів конструкцій по способам зміни зображення: тепер використання різних технологій не буде вимагати переоформлення дозволів.
Реклама на фасадах і дахах будівель: знято обмеження максимального розміру форматних зон (раніше воно діяло і фактично робило розміщення неможливим). Дозволено розміщувати в 1-й і 0-й (!) форматних зонах на аварійних будівлях і на будь-яких будівлях - в інших зонах. Єдиним істотним обмеженням є заборона перекривати вікна в житлових і офісних приміщеннях.
Введена заборона на розміщення будь-яких типів конструкцій на опорах вуличного освітлення, в тому числі тролів і холдеров.
Введено обмеження на розміри і типи рекламних вивісок.
НАСЛІДКИ ДЛЯ УЧАСНИКІВ РИНКУ:
- Зменшення кількості конструкцій буде супроводжуватися впровадженням нових більш дорогих і ефективних рекламних носіїв.
- Банерна реклама зможе зайняти значну частку в рекламних бюджетах.
- Істотно знизиться загальний інформаційний шум (вивіски, троли, холдери і т. п.) і виросте ефективність кожної рекламної площини.
4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ
Введено 10-метрові охоронні зони навколо наземних пішохідних переходів, зупинок громадського транспорту, перехресть. Ці норми є розумним компромісом між бажанням встановити максимально ефективний носій і вимогами забезпечення безпеки дорожнього руху. Особливістю введених норм є однозначність тлумачень і методів вимірювань.
Найбільш істотним обмеженням в новій Концепції є заборона установки конструкцій на транспортних розв'язках. Вводиться визначення зони транспортної розв'язки і заборона на установку конструкцій ближче ніж в 20 м від такої зони. На практиці це призведе до зникнення значної частини інвентарю, як правило великого формату, і виглядає як кардинальна міра, застосована з урахуванням явної перенасиченості конструкціями транспортних розв'язок сьогодні.
5. МЕТОД РЕАЛІЗАЦІЇ
Концепція не містить обов'язкового методу реалізації, але передбачає розробку комплексних схем розміщення конструкцій для всіх вулиць міста як основного напрямку реформи. Так, одночасно з прийняттям нової Концепції, Київська міська рада прийняла такі важливі рішення:
- Всі отримані дозволи будуть дійсні до закінчення терміну їх дії.
- До кінця 2017 повинні бути розроблені схеми розміщення конструкцій для всього міста.
- Розробка схем буде вестися спільно містом і бізнесом в рамках спеціально створеної робочої групи.
У розміщенні конструкцій на базі схем зацікавлене як місто (обмеження кількості, сучасний дизайн конструкцій і т. п.), так і учасники ринку (системність розміщення, максимальна щільність установки конструкцій при узгоджених діях).
Можна припустити, що реалізація Концепції триватиме 1,5-2 роки, буде поетапною і прогнозованою.