Home / Mission

  • Technological effectiveness
    Technological effectiveness
    OOH advertizing uses a range of technologies for message transferring:
    • non-digital and digital;
    • linear and interactive.
  • Innovation
    Innovation

    The outdoor advertizing has gained from each innovation in media.
    Whatever the technology, whatever the innovation, it quickly finds a role in out of home.

  • Ubiquity
    Ubiquity

    OOH advertizing works where people spend to 70% of their active time — outdoors.
    Only it reaches "difficult" TA: those who doesn't watch TV, selectively reads the press, trusts several sources on the Internet.
    The outdoor advertizing was and remains the closest media to points of sales.

  • Scalability
    Scalability

    As a highly targeted media, out of home is not mass-dependent as is broadcast TV, for example. It is a scalable media which works with any size of audience.
    OOH advertizing only gets from growing fragmentation in other mass media.

  • Staginess
    Staginess

    The fascinating picture attracts attention and makes people turn their heads towards OOH advertizing.
    It is uniquely driven by the power of imagination.

  • Constancy
    Constancy

    OOH advertizing can't be switched and turned off, as the TV, radio or a window in the browser.
    It lives in the real world. But, thanks to technologies, actively uses also virtual space.

  • Efficiency
    Efficiency

    High frequency of contacts (Frequency) due to work 24×7.
    One of the cheapest media according to the cost of one thousand contacts (SRT).
    The balance between coverage (Reach), effective frequency (Effective Frequency) and investments into advertizing is reached in the OOH quicker and easier, than in other media.

News

15.02.2024:

Керівник ТК ІКЗР 2024

  Завдання технічного комітету у 2024 році

Read more

08.01.2024:

Новий керівник ІКЗР 2024

  Цьогоріч комітет фокусуватиметься на розв’язанні трьох задач

Read more

14.03.2023:

Похитнувся, але вистояв. ООН 2022

  Лише з травня у рекламній активності брендів з’явились зрушення

Read more

21.02.2022:

Звіт ООН за 2021

  За результатами року, що минув, категорія Торгівля є лідером 

Read more

11.02.2022:

Керівництво та завдання ІКЗР 2022

  Головним напрямком роботи ІКЗР у 2022-му році лишається розвиток досліджень зовнішньої реклами ...

Read more

18.10.2021:

Звіт ООН за 3-й квартал 2021

  Огляд ринку Outdoor-реклами за 3-й квартал 2021

Read more

13.09.2021:

Відкрите звернення

Щодо ситуації, що склалася з одним із учасників об’єднання — ТОВ «Октагон-Аутдор»

Read more

14.07.2021:

Розвиток і можливості DOOH в Україні

Галузь зовнішньої реклами перебуває в стані діджиталізації

Read more

02.07.2021:

Зовнішня реклама Дніпра переходить у тінь

ІКЗР інформує ринок про часткове закриття досліджень Outdoor-реклами у Дніпрі

Read more