12 липня Індустріальний комітет зовнішньої реклами (ІКЗР) провів Out-of-Home Breakfast, присвячений темі сучасних стандартів ooh галузі і, зокрема, презентації Глосарію ooh стандартів.
У рамках бізнес-сніданку спікери представили результати системної роботи по опису та впровадженню галузевих стандартів комітету, а також продемонстрували першу редакцію глосарію «Перелік основних термінів та опис ключових процесів в зовнішній рекламі». У створенні індустріальних стандартів взяли участь провідні експерти, що представляють як операторів, так і рекламні агентства.
Модератор заходу Лариса Булатова (Голова ІКЗР, генеральний директор Perekhid Outdoor) представила першу версію Глосарію, а також окреслила цілі стандартизації галузі та вектори розвитку на найближчий час. «ООН стандарти та визначення розвивалися одночасно з нашою галуззю протягом майже 25 років. На даний момент в Україні понад 650 підрядників-власників зовнішньої реклами, досліджується та проводиться моніторинг близько 75 тисяч рекламних поверхонь, всього в Україні близько 100 тисяч рекламних поверхонь. І хоча рівень консолідації ринку в різних містах України відрізняється, ми прагнемо до того, щоб стандарти були широко розповсюджені по всьому ринку і застосовувалися усіма учасниками галузі у рівній мірі. Ми системно працюємо над тим, щоб ООН було зрозумілим, прозорим і зручним медіа в плануванні та купівлі, а «карта світу» в усіх учасників процесу була однаковою», - зазначила Лариса Булатова.
Мотивами до створення «Стандартів» та практичною користю Глосарію з аудиторією поділився Андрій Нікітич, директор Master AD: «Створення Глосарію покликане вирішити ключове завдання: говорити з замовником та виконавцем однією мовою. Щомісяця відбувається близько 20-30 тисяч взаємин між замовником. Маючи загальні стандарти й терміни комунікація спрощується, скорочується час багатьох бізнес-процесів, індустрія відповідає очікуванням, а отже, зростає і ефективність досягнення бізнес-результатів для клієнтів».
Катерина Храмова, керуючий партнер Прайм груп, зазначила: «Завершення чергового етапу роботи над індустріальними стандартами свідчить про те, що галузь дорослішає. І це питання не тільки українського медіаринку, це питання, яке актуальне для медіаринку всього світу і такої важливої його складової частини як out-of-home. У цьому році на конгресі FEPE International одним із ключових та активно обговорюваних питань була взаємодія out-of-home та digital. Саме ці два медіа стають (по суті, вже стали) ключовими у сучасній комунікаційній моделі. Тому наше наступне завдання ‒ це створення єдиної, зрозумілої та зручної мови для об'єднаної медіа-системи out-of-home та digital».
Андрій Рибкін, Buying Director Starcom Ukraine, представник Publicis One у Технічному комітеті ІКЗР: «Я б порівняв розробку Глосарію з винаходом писемності. Даний глосарій ‒ основний крок на шляху до цивілізованого методу роботи та великого розвитку сфери в цілому. Для агентства важливо надати рекламодавцеві правильні пропозиції для досягнення цілей як в бізнесі, так і в комунікаціях. Впровадження єдиних принципів роботи, узагальнених в Глосарії, дозволить зробити існуючі процеси продажу-покупки зручними, а головне - зрозумілими для всіх сторін-учасників».
Нагадаємо, що ознайомитися з Глосарієм можна на сайті ІКЗР, а редакційна група приймає від колег доповнення та пропозиції щодо поліпшення.